

De dagopening ging over wetten en regels en hoe ermee om te gaan. In het verhaal werd verteld hoe Jezus op de sabbat een zieke genas. Dit was tegen het zere been van de Farizeeërs. Zij vonden dat de wet boven alles staat. Hier hebben we met elkaar over door gekletst.
Vandaag zijn we vooral bezig geweest met plannen. Bij het Leren Leren is dit een heel belangrijk onderdeel. De leerlingen kregen vooraf onderstaande informatie:
Op een groot vel papier was een schema gemaakt waarop de leerlingen in konden vullen wanneer zij gebruik wilden maken van de computers om aan hun Zoek Het Zelf Uit kaart te werken en om te oefenen in WRTS. (Ook woordjes leren is een onderdeel van Leren Leren)
De leerlingen kregen een invulschema:
Hierop moesten zij alle activiteiten inplannen waarbij rekening gehouden moest worden met de afspraak met de juf, de afspraak met de projectmaatje(s) en de beschikbaarheid van de computers. Dat dit niet altijd even makkelijk was bleek al snel. Hier en daar moest wat gewijzigd worden en sommige leerlingen hebben niet de verplichte 50 minuten achter de computer kunnen werken, maar ook dat is een leermoment.
De gesprekjes voor Mission Possible gingen over het stellen van een doel. Wat wil jij verbeterd zien, waar wil jij verandering in brengen. Dit kunnen heel uiteenlopende zaken zijn zoals: sterker in mijn schoenen staan, meer zelfvertrouwen, nee durven zeggen, minder verlegen zijn, mijn mening durven geven, huiswerk plannen, enz. Iedere leerling heeft in het gesprekje aangegeven waar hij/zij aan wil werken. Vervolgens gaan we er de komende in groepjes over praten om er later nog eens individueel op terug te komen.
Om 12.00 uur hebben we opgeruimd, de ochtend geëvalueerd en een kort eindspel gedaan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten