Welkom

Welkom op de blog van de WillieWortelWerkgroep. Dit is de plusklas van de Vereniging voor Christelijk Onderwijs in Sliedrecht. In onze plusklas zitten 18 leerlingen uit de hoogste groepen van de drie scholen van de VCOS. Eén ochtend in de week komen de leerlingen bij elkaar. Er wordt gewerkt aan het "leren leren", "leren werken" en "leren leven".

Een ochtend in onze plusklas ziet er ongeveer als volgt uit:

- inloop: er staan allerlei 'leer'spelletjes klaar

- opening: we lezen een stukje uit het boek: "Je bent een parel in Gods hand" of uit "Oase" en bidden met elkaar

- 3 onderdelen voor de pauze: werken aan de "zoek het zelf uit" kaart, werken uit het boekje Leren Leren of d.m.v. een andere opdracht studievaardigheden leren, een puzzel of ander vraagstuk

- pauze: lekker voetballen, touwtje springen of met elkaar kletsen

- werken aan het project

Het gebeurt ook dat we een heel ander programma volgen, maar dat hangt van bijv. een excursie of gastspreker af.

woensdag 18 november 2015

woensdag 18 november 2015

Vanmorgen kregen we bezoek van vijf leerlingen die op de plusklas hebben gezeten. Zij deden eerst mee met de inloop.

 







Na de dagopening over het leger van David en het feit dat ook mensen die niet mee konden vechten toch te eten kregen, vertelden zij iets over hun school, het Camphusianum.. Ook heeft de juf uitgelegd hoe het hele voortgezet onderwijs in elkaar steekt. Na afloop mochten de leerlingen vragen aan de gasten stellen.



Vervolgens kregen de plusklasleerlingen een dagtaak. Deze bestand uit project, puzzel, zoek het zelf uit kaart en leren leren. Bij het leren leren moesten de leerlingen de functies van de boom opzoeken in een boekje. Het doel was dat de leerlingen leren teksten te scannen. Leerlingen die eerder klaar waren met deze opdrachten mochten iets voor zichzelf gaan doen. Zo hebben Yentl en Paola een leuke bordtekening gemaakt.
Nadat alles opgeruimd was en de spullen weer op hun plaats stonden hebben we nog een leuk spel gedaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten