Bij de dagopening ging het over contact hebben, contact maken en je soms onbegrepen voelen. We lazen het verhaal "onbegrepen". Het verhaal van Jozef werd verteld vanuit het perspectief van Ruben, een van de broers van Jozef. Ruben voelde zich niet begrepen door zijn broers, ze luisterden niet naar hem. Ruben wilde niet dat Jozef gedood zou worden en had daarom voorgesteld om Jozef in een droge put te gooien. Ruben wilde Jozef er dan later weer uit halen. Maar het liep helemaal anders....
We spraken na het verhaal nog verder over hoe belangrijk contact voor ons, waarom dat belangrijk is en welke verschillende soorten contact er zijn.
Na de dagopening zijn we gestart met een aantal opdrachten over "de wolf in Nederland". De leerlingen moesten een aantal vragen beantwoorden n.a.v. een filmpje, vragen bedenken voor een kort interview, een eigen menig formuleren met goede argumenten, meningen verzamelen en die verwerken tot een overzichtelijk "rapport". Ook moest er een oplossing bedacht worden om de schapen tegen de wolf beschermen.
Na de pauze was het tijd voor "een grote uitdaging". Deze keer moest er in tweetallen van alleen aluminiumfolie een boot gemaakt worden die zoveel mogelijk knikkers drijvend kon houden. Er werd ontzettend hard gewerkt en na drie kwartier konden de boten worden uitgeprobeerd. Sommige leerlingen verbaasden zich er over dat hun boot uiteindelijk heel sterk bleek te zijn en ook nog waterdicht. Bij deze opdracht werkten we weer volgens het TASC wiel.
Volgende week mogen alle leerlingen weer tegelijk naar de plusklas komen.
Tot volgende week!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten