De dagopening ging vandaag over Paulus die, ondanks alle waarschuwingen, toch zijn taak wil volbrengen en naar Jeruzalem gaat. De Joden in Jeruzalem zeggen dat Paulus tegen hun regels ingaat
en een gevaar is voor hun godsdienst. Als Paulus in de tempel komt, wordt hij vastgegrepen en de tempel uit gesleurd. Er ontstaat een oproer. De Romeinse bezetters hebben de oproer opgemerkt, slaan Paulus in de boeien en brengen hem naar de kazerne. Daar vraagt Paulus aan de overste of hij de joelende menigte mag toespreken.
Na het gebed gingen we debatteren. Voor de eerstejaars plusklassers was het de eerste keer om een echt debat te houden. Het was goed te merken dat we vorige week geoefend hebben in het bedenken van sterke argumenten. Het debat verliep erg goed. Het was voor de jury best moeilijk om een winnaar aan te wijzen. Uiteindelijk maakte de jury bekend dat de voorstanders het meest overtuigend waren.
Hierna gingen we verder met de onderdelen van het circuit:
- Zoek Het Zelf Uit Kaart
- puzzelen: een Kakuro
- creatief denkopdracht: teken minimaal 4 symbolen ( @, #, &, *, $, €, ) op een A4. Verwerk deze symbolen in een tekening waarbij de symbolen helemaal opgenomen zijn in de voorstelling van de tekening)
Vooral de laatste opdracht was favoriet bij de leerlingen.
Tussendoor gingen we fijn buitenspelen. De juf had gezorgd voor wat nieuw buiten speel materiaal en daar werd goed gebruik van gemaakt.
Na het circuit gebruikten we de coöperatieve werkvorm Tweepraat om de mindmap over hersenen te presenteren.
De laatste drie kwartier werd er aan het project gewerkt. De ideeën beginnen steeds meer vorm te krijgen.
We sloten de ochtend af met een evaluatie rondje waarin de leerlingen vertelden wat ze geleerd hadden en wat ze een volgende keer beter/anders zouden doen.
Het was weer een fijne plusklas morgen.
spelletjes tijdens de inloop
Debatteren
in beraad voor de laatste ronde
de jury
de jury maakt de winnaars bekend
creatieve denkopdracht
Tweepraat over de mindmap Hersenen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten