In het verhaal had een meisje een pony gekregen. Haar vriendinnetje vond dit heel leuk. Ze wilde iedere dag wel naar de pony toe. Toen het meisje van wie de pony was ziek werd baalde haar vriendin, omdat ze daardoor niet naar de pony kon.
N.a.v. dit stukje hebben we even doorgepraat over vriendjes die ineens bij je willen spelen omdat jij een nieuwe computer- of playstation spel hebt.
Na het gebed was het tijd voor de drie vaste onderdelen. Eerst kregen de leerlingen een klassikale uitleg over het nut van mindmappen en waarom je leerstof moet herhalen. Vooral het naspelen van hersencellen die contact maken viel erg in de smaak.
De drie onderdelen voor vandaag waren:
- de Zoek het zelf uit kaart
- een binairo puzzel
- een mindmap over een stuk tekst over de televisie
Tussendoor hebben we pauze gehouden.
Na het laatste onderdeel konden de leerlingen aan de slag met hun spel. De ideeën krijgen steeds meer vorm.
Het opruimen van de tafels en andere spullen liep gesmeerd. Ik heb zelden een groep gezien die dit zo snel en goed kan. Mijn complimenten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten