Na het gebed kregen de leerlingen de tijd om de Latijnse woordjes nog een keer te leren. Er werd nog flink geoefend. Er werden verschillende manieren van leren gebruikt: flitskaartjes, ezelsbruggetjes, elkaar overhoren, WRTS en oefenen met een happertje. Het ging bij deze opdracht niet om de Latijnse woordjes maar om het leren leren. We sloten deze opdracht af met een toets. De leerlingen krijgen geen cijfer maar ervaren of hun manier van leren succesvol was. Sommige leerlingen waren erg tevreden en voor andere leerlingen viel het resultaat wat tegen. Dat was niet erg want het gaat erom wat je ervan hebt geleerd en wat je een volgende keer anders zou doen.
Hierna was het tijd om de laatste hand te leggen aan het project en alles klaar te zetten voor de presentaties.
Elk groepje presenteerde op eigen wijze de antwoorden op hun leervragen en lieten hun zelfgemaakt piramide zien. Ook toonden ze wat erin de piramide lag en waarom dat er in lag. We zagen o.a. een piramide met discolichten en een swingende mummie, bijzondere schatten van de farao, een val en draken. Alle leerlingen kregen van een maatje feedback en ook de juf gaf een beoordeling.
We sloten het project af met de werkvorm "mix en ruil". Alle leerlingen hadden een kaartje met een vraag die ze aan een andere leerling moesten stellen daarna werd er van kaartje geruild. Op de kaartjes stonden vragen als:
-Welke presentatie vond je bijzonder en waarom?
-Van wie heb je iets geleerd in dit project? En wat heb je van die persoon geleerd?
-Wat is voor jou het belangrijkste dat je geleerd hebt in dit project?
-Wat ging er goed bij het samenwerken en wat ging er minder goed?
Aan het eind van de ochtend hadden we nog even tijd voor een paar raadsels.
Tot volgende week!
woordjes leren
laatste dingen doen voor het project
Pauze: tennissen en een mummie maken
Mix en ruil
Geen opmerkingen:
Een reactie posten