Op deze mooie zonnige dag kwamen 14 leerlingen naar de plusklas. Twee leerlingen waren op kamp en twee leerlingen hadden verkoudheidsklachten. We startten, zoals elke woensdag, met het klaarzetten van de laptops. Dat was ook deze keer weer snel geregeld. Daarna kozen de leerlingen een spel en gingen geconcentreerd aan het werk.
De dagopening ging vandaag weer over de gelijkenis van de verloren zoon. Deze keer vanuit het perspectief van de vader. Na het verhaal hebben we met elkaar nog nagedacht hoe het verhaal zou zijn vanuit het perspectief van de oudste zoon.
Hierna was het tijd voor de opdrachten van het circuit:
-ZHZUK
-logikwis
-afmaken Huzzel architect
Tussendoor gingen we naar buiten.
Na het circuit hield Merijn zijn presentatie over de Tweede Wereldoorlog. Hij had de vragen van de ZHZUK op een goede manier verwerkt in de Power Point presentatie.
De leerlingen hebben 2 weken enthousiast gewerkt aan de opdracht om een modern schoolgebouw te ontwerpen ( Huzzel architect) . Vandaag presenteerden ze hun ontwerp aan elkaar en keken of het gebouw aan alle criteria voldeed.
Aan het eind van de ochtend zijn we gestart met het nieuwe project. Het thema is Egypte. Ter introductie keken we naar een filmpje. Bij dit project gaan de leerlingen een piramide bouwen, laten ze zien wat erin ligt en waarom dat erin ligt. Ook gaan ze oefenen met het bedenken van eigen leervragen met behulp van de Taxonomie van Bloom. Er ontstonden al erg leuke ideeën.
Volgende week gaan we aan de slag met het bedenken van de leervragen, het uitwerken van de ideeën en het maken van een planning.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten