En er was veel belangstelling voor de nieuwe laptops die vandaag gebracht werden. Nadat de laptops geïnstalleerd waren, begonnen we met de dagopening. Deze keer ging het over respect. Zahra las het verhaal over de jonge koning Salomo over wie al snel met veel respect gesproken wordt vanwege zijn grote wijsheid. Hierna discussieerden we over de stelling: "Respect moet je verdienen; je mag er niet van uitgaan dat je dat zomaar krijgt".
Voor de pauze werkten de leerlingen aan een Zoek Het Zelf Uit Kaart, een denktank opdracht en een breinbreker. De vaardigheid die vandaag centraal stond was: werken volgens plan.
In de pauze regende het flink en daarom vermaakten we ons binnen met een leuk spel.
Jill Rose en Tessa hielden vandaag hun presentatie van het project. Zij hadden de antwoorden op hun Hogere Orde denkvragen verwerkt in een origineel filmpje.
Het laatste onderdeel van deze ochtend was "de grote uitdaging". Bij deze opdracht oefenden de leerlingen het planmatig werken met behulp van het TASC model.
In groepjes van drie leerlingen moest er een zo hoog mogelijke toren gebouwd worden van droge spaghetti en 5 marshmallows. Er mochten geen andere materialen gebruikt worden en de toren moest zelfstandig blijven staan. Dat viel niet mee!! Met veel enthousiasme, doorzettingsvermogen en concentratie werd er gewerkt. De leerlingen hadden er allemaal veel plezier in ook al was de teleurstelling groot toen een van de torens op het allerlaatste moment instortte. Na een evaluatie sloten we de ochtend af met een dankgebed en ging iedereen op huis aan met nog twee marshmallows om zelf op te eten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten