Een half uur lang werd er hard gewerkt. Sommige leerlingen ontdekten pas na 10 minuten dat er ook opdrachtkaarten bij een spel waren; verstopt in een laatje onder het doosje. Dat maakte het spel direct een stuk ingewikkelder en leuker. We sloten de inloop af met een evaluatierondje.
Het thema van de dagopening was vandaag "Bouwers". We lazen het verhaal "Waar bouw je op?" Het verhaal ging over de vergelijking van iemand die zijn huis op een goede ondergrond bouwt en iemand die zijn huis zonder goede ondergrond heeft gebouwd. Jezus zegt: "Wie mijn woorden hoort en er naar handelt, lijkt op de verstandige man die zijn huis op een goede ondergrond heeft gebouwd. Ook bij tegenslag blijft zijn leven overeind want het heeft een stevige ondergrond".
Na de uitleg van de circuit opdrachten konden alle leerlingen aan het werk gaan.
- Zoek Het Zelf Uit Kaart
- Breinbreker: logische puzzel
- Studiekaarten leren en toets maken
In de pauze werden er verschillende tik spellen gedaan. We gingen na de pauze ook verder met het verhaal over Plato.
De afgelopen week moesten de leerlingen hun onderzoek bij de onderzoeksvraag uitvoeren. Na een korte instructie gingen de tweetallen hun gegevens verwerken in een tabel, grafiek, diagram of verhaal. Ook moesten ze een conclusie trekken, kijken of de eerder gestelde hypothese klopt en verklaringen zoeken bij de conclusie. Alles moest verwerkt worden in een overzichtelijke poster.
Nog niet alle posters waren klaar. Volgende week is er nog tijd om er verder aan te werken.
Na het dankgebed ging iedereen vrolijk op huis aan.
logische puzzel
onderzoeksresultaten verwerken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten