Myrthe was vandaag aan de beurt om de dagopening te lezen. Het verhaal "Selectie" ging over de leerlingen van Jezus en over hoe Jezus zijn leerlingen koos.
Na de dagopening bespraken we de onderdelen van het circuit. Vandaag gingen de leerlingen oefenen met het leren van Latijnse woordjes d.m.v. de "overhoor jezelf" manier. De te leren woordjes worden op flitskaartjes geschreven zodat je zelf kunt oefenen met de woorden. Alle kinderen moesten zelf plannen wanneer en hoelang ze gingen oefenen. Aan het eind van de ochtend volgde een "toets" zodat de kinderen konden zien of ze op de goede manier geleerd hadden. Een vast onderdeel van het circuit is een "leren leren" opdracht. Zo leren de leerlingen verschillende manieren om lange teksten efficiënt te leren en manieren om woordjes in een andere taal te leren.
De andere vaste onderdelen van het circuit zijn breinbrekers en puzzels en Zoek het Zelf Uit Kaarten.
Tussendoor gingen we buiten voetballen en touwtje springen.
Na het circuit legden Myrthe en Quinten de Energizer uit. Deze keer was dit "op z'n kop". Tijdens het spel hadden we veel lol want de opdracht viel echt niet mee. Iemand wees bijvoorbeeld zijn neus aan en zei: "Dit is mijn oor". De ander moest dan zijn oor aanwijzen en zeggen: "Dit is mijn neus".
Aan het eind van de ochtend startten we met het nieuwe project. Als voorbereiding hierop keken we naar het filmpje "Hoe kan een insect op het water lopen?". Hierna gingen de leerlingen in drietallen op de site proefjes.nl een aantal proefjes kiezen die ze de komende weken gaan doen. De leerlingen moeten zelf zorgen dat ze de benodigde spullen bij zich hebben. De proefjes hebben als thema: lucht, licht, zintuigen, water en krachten. We sloten deze plusklas ochtend af met een evaluatie rondje en een dankgebed.
Tot volgende week allemaal! En neem de spullen voor de proefjes mee!
inloop spellen
woordjes leren
Zoek het Zelf Uit Kaarten
Energizer
groepjes maken
Proefjes uitzoeken
Geen opmerkingen:
Een reactie posten