Sara ging tijdens de inloop uitzoeken hoe het spel Genial gespeeld moet worden. De spelregels zijn in het Duits. Sara wil ook graag Duits leren dus ging ze aan de slag met het vertalen van de spelregels.
Britt en Lisa speelden een potje dammen met.........schaakstenen.
De dagopening ging weer over het thema "Opschieten". Lisa las het vehaal "Voordat het te laat is". Jozef ziet na jaren zijn broers weer terug. Ze herkennen Jozef niet na al die jaren. Jozef wil ook graag zijn vader weer zien. Als Jozef zijn broers kan overtuigen dat hij Jozef is, kunnen zij hun vader overtuigen en overhalen om naar Jozef te komen voor een verzorgde oude dag.
Voordat we aan het circuit begonnen, dachten de leerlingen na over welke talenten ze verder willen ontwikkelen en welke vaardigheden ze daarvoor moeten oefenen.
Ter introductie van de "leren leren" opdracht over de Griekse goden, keken we naar een filmpje over de oude Grieken.
Onderdelen van het circuit:
- Zoek het zelf uit kaart of eigen onderwerp
- Leren leren: Bedenk een leuke, creatieve manier om de Olympische goden te leren
- Denksleutel: Bedenk 10 vragen waarop het antwoord Griekenland is.
De leerlingen lazen eerst een tekst over de Griekse goden en daarna gingen ze een leuke manier bedenken om de goden te leren.
De meeste leerlingen vonden het een heel leuke opdracht en wilden er langer aan werken. Ze mochten daarom een ander onderdeel van het circuit laten vallen. Wat een geweldige manier van leren hebben ze bedacht. Menno vond dit zelfs de eerste keer dat zoiets leren leuk is!
De lerende bitterballen van Menno en Ezra
Memory van Sara
De vliegende goden van David
Happertjes van Lisa en Sophie
Kwartetspel van Mirik en Britt
een woordzoeker van Jochem en Quinten
happertjes van Roos en Shanna
Tussendoor gingen we buiten spelen. Deze keer voetballen en een potje "lummelen".
Tijdens het eten en drinken van onze pauzehap, las de juf weer voor uit het boek "Grote gedachten, verhalen ove filosofie". Deze keer ging het over Plato.
Aan het eind van de ochtend werkten we aan ons eigen project. Elk groepje moest drie criteria bedenken wanneer hun project geslaagd is.
Na het gebed ging we allemaal voldaan naar huis. Tot volgende week.
Siebe legt de "Donderslag"uit
werken aan het project
Geen opmerkingen:
Een reactie posten