Na de inloop hebben we twee stukjes uit Oase gelezen het ging over David die bij Nabal een beloning liet halen voor het feit dat zij de kuddes van Nabal hadden beschermd. Nabal wilde geen beloning geven en stuurde de knechten van David met lege handen terug. David was woedend en zinde op wraak. Hij formeerde een leger om het Nabal betaald te zetten. De vrouw van Nabal voorkwam een confrontatie door geschenken voor David klaar te maken en David tegemoet te gaan. (1 Samuël 25: 1 -35) We hebben nog nagepraat over dit verhaal. Als je boos bent is het beter om eerst rustig te worden voordat je er meteen op slaat.
Na het gebed konden de leerlingen kiezen wat zij gingen doen. Prioriteit was het afmaken van het project, zodat zij het na de pauze konden presenteren. Leerlingen die dit niet meer hoefden te doen konden verder met de zoek het zelf uit kaart of puzzels of breinbrekers maken.
Na de pauze gingen we eerst een paar zoek het zelf uit kaarten presenteren.
D
aarna gingen de groepen hun project presenteren. De variatie was groot.
De groep van Joppe, Romy en Hannah hadden zich verdiept in proefjes met water. Zij demonstreerden een aantal proeven en als afsluiter kregen alle leerlingen een boekje met proeven mee naar huis.
Tamar, Paola en Lot hebben een power point presentatie gemaakt over watervervuiling gemaakt.
Femke, Linah en Sven hebben een waterkwartet gemaakt, net als Leonie, Abishaa en Timon.
Suzanne, Luuk en Maarten hebben een waterspel gemaakt.
Yentl, Sem en Loïs hebben een maquette gemaakt van een dam om elektriciteit op te wekken en water te zuiveren.
Na de presentaties was er nog tijd over voor een spelletje Show It.
Tot slot moesten alle tafels en stoelen opgeruimd worden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten