Vanmorgen zijn we begonnen met 16 leerlingen. Twee leerlingen, Romy en Joppe moesten eerst hun praktijkexamen verkeer afleggen. Gelukkig kwamen zij in de loop van de morgen, waardoor we toch weer compleet waren.
Tijdens de inloop werd er gezellig gespeeld. Na wat oefenen hebben we met een groep het spel Set gespeeld. De andere leerlingen vermaakten zich met andere spelletjes.
De dagopening ging vandaag over het verhaal van de Rijke Jongeling. Hij had alles wat hij wilde bereikt. Hij ging ook uit van het idee dat je door hard te werken en je in te zetten alles kan bereiken. Hij gaat naar Jezus en vraagt wat hij moet doen om het eeuwige leven te verkrijgen. Als Jezus hem zegt dat hij dan alles moet verkopen en achter Jezus aan moet gaan, druipt de Jongeling af. Dit had hij niet verwacht. Hij dacht dat hij daarvoor heel veel moest doen, maar wat Jezus van hem vraagt past niet in zijn plan. N.a.v. dit verhaal hebben we met elkaar gesproken over doelen die je wilt bereiken en of dat altijd kan. Ze kwamen we op het beroep van piloot. Als je ogen niet in orde zijn, kun je er verder alles aan willen doen, maar zal het je niet lukken.
Tussendoor hebben we even het spel Quarto gespeeld. Dit deden we in tweetallen. Doordat je niet zelf het plaatje mag pakken wat je op moet leggen, komt er heel veel denkwerk bij kijken.
De drie onderdelen van vanmorgen waren: een puzzel (sudoku), leren leren (zelf kiezen of je een tekst samenvat, er leervragen over maakt of de informatie verwerkt in een mindmap) en de zoek het zelf uit kaart.
Tussendoor gingen we lekker naar buiten.
Tijdens het project werd er weer hard gewerkt. De meeste landen zijn inmiddels wel getekend. Nu is het tijd voor munteenheden, taal, feestdagen, een folder, enz.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten