Vervolgens hebben we, naar aanleiding van een opmerking van een leerling over anderen die "dom" zijn gepraat over talenten. Iedereen heeft bepaalde talenten gekregen. Die talenten moet je op de juiste manier inzetten. De leerlingen van de plusklas hebben het voorrecht dat zij goed kunnen leren, maar dat betekent niet dat anderen daardoor dom zijn. Leerlingen die moeite hebben met leren kunnen heel goed zijn in andere zaken, zoals: techniek, koken, creatieve activiteiten, zorgen, enz. We hebben elkaar nodig, dus laten we iedereen in zijn waarde en oordelen we niet.
We hebben ook nog een gesprek gehad n.a.v. een krantenartikel over de kerstfeesten op basisscholen. We waren het erover eens dat door de steeds uitbundigere diners op scholen en de daarbij behorende kleding de verschillen tussen arm en rijk steeds beter zichtbaar worden en dat dit een vervelende ontwikkeling is.
Na dit lange praten was het weer tijd voor de drie onderdelen. Dit keer naast de zoek het zelf uit kaart en de puzzels, het spel Qwirkle. Dit spel vraagt veel inzicht van de leerlingen. Ze vonden het dan ook allemaal leuk om te doen.
Tussendoor zijn we nog even lekker naar buiten geweest.
Na de vaste onderdelen van vandaag zijn we verder gegaan met ons project wonen. De leerlingen moesten in groepjes de interviews uitwerken die zij vorige week bij Tablis wonen hebben afgenomen. Aan het einde van de morgen hebben de leerlingen aan elkaar gepresenteerd wat zij te weten zijn gekomen over de mensen die bij Tablis wonen werken.
is van de presentatie van Wan-ting, Paola en Mirre)
Tussendoor is meneer de Jongh nog bij ons langs geweest. Hij kwam ons vertellen dat we woensdag 14 januari welkom zijn bij het architectenbureau in Dordrecht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten