Zoals gebruikelijk begonnen we weer met de inloop. De leerlingen konden weer kiezen uit de beschikbare spelletjes. Voor de nieuwkomers is dit een soepele kennismaking, omdat ze even de kat uit de boom kunnen kijken. Doordat we met een grote groep een aantal potjes Set hebben gespeeld liep de inloop iets uit. Dat gaf niets, aangezien de leerlingen allemaal heel fanatiek in de weer waren. Er werden ook andere spellen gespeeld. Zo nam Ferdinand het meteen op tegen Lars bij het schaken.
Na de inloop zijn we de morgen begonnen met een stukje uit Oase rond het thema: Waar hoor jij bij? In dit stukje ging het er heel toevallig over dat het moeilijk is om nieuw te zijn in een groep. Dat ondervond ook Ruth toen zij in Juda kwam. Gelukkig was daar Boaz, die het voor haar opnam. In ons gebed hebben we o.a. gedankt voor de mogelijkheden die wij hebben en de kansen die we krijgen.
Na een korte uitleg over de manier van werken en een kennismakingsrondje, zijn we aan de slag gegaan. Dit keer was het programma iets aangepast. De leerlingen hadden de laptops nodig om de resultaten van hun onderzoekjes te verwerken. Zij kregen uitleg over de mogelijkheden op de computer om grafieken in te voegen en de opmaak van de grafieken. Leerlingen die dit niet bij zich hadden, mochten aan hun zoek het zelf uit kaart werken. Ook onze nieuwkomers zijn meteen aan de slag gegaan met hun kaart. Verder moesten ze een puzzel maken en kon iedereen de mindmap over zichzelf afmaken.
Tussendoor hebben we pauze gehouden.
Vandaag konden de leerlingen voor de laatste keer uitgebreid aan hun eiland werken. De twee nieuwe jongens mochten een mini eiland ontwerpen. Zij besloten meteen dat hun eiland onderdeel zou worden van het "Ei"- land van Sven en Lars.
Tot slot hebben we de tafels opgeruimd en heeft Ferdinand nog even laten zien wat hij kan op het gebied van breakdancen.
Volgende week gaan we de producten van ons project aan elkaar presenteren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten