Na de dagopening hebben we met elkaar gesproken over dingen die met het voortgezet onderwijs te maken hebben. Zaken als boeken kaften en de keuze van kleuren voor het kaften van boeken, agenda gebruik en gebruik maken van kleuren voor verschillende talen bij het leren van woordjes.
De drie vaste onderdelen waren daarna aan de beurt.
Dit keer moesten de leerlingen bij het onderdeel Leren Leren een aantal Portugese woordjes leren door gebruik te maken van woordkaartjes.
De puzzel bestond vandaag uit een trinairo. Bij het onderdeel Zoek het Zelf Uit Kaart gingen de leerlingen verder met hun eigen onderwerp.
Na de pauze zijn we begonnen met het laatste project van dit plusklasjaar: Infrastructuur. Na een brainstormsessie werd uitgelegd welke verwerkingsvormen er mogelijk zijn. De opdracht is om over 3 weken een product af te hebben. Dit kan van alles zijn. Een spel, een presentatie, een maquette, een model, een onderdeel van een tentoonstelling, enz. De leerlingen mochten zelf kiezen wat en met wie zij samen willen werken. Een aantal leerlingen gaat alleen aan de slag. Dit kan bijvoorbeeld komen doordat de verwerkingsvorm zich hiervoor leent.
Sanne en Effie zijn begonnen aan een verhaal,
waarin een pakketje tijdens het vervoer
allerlei avonturen beleeft.
Roy maakt een spel over vervoer in de stad.
Hannah, Amy, Elianne en Sterre maken ook een spel.
Het was weer erg gezellig, alleen jammer dat Timo en Matthijs afwezig waren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten