Tijdens de inloop werden er in groepjes spelletjes gedaan, zoals Boggle en Set. Maar ook individuele spelletjes waren in trek. Vooral de puzzeltjes met 9 stukjes werden vaak gekozen. Bij deze, op het eerste gezicht simpele puzzels is het de bedoeling dat je de 9 stukjes in een vierkant legt en wel zo dat alle plaatjes kloppen. Op de foto zie je een voorbeeld.
Om onze hersenen een beetje op te warmen waren er vandaag twee raadsels:
- Hoe kun je acht 8-en bij elkaar optellen om het getal 1000 te krijgen?
- Verdeel 110 in twee delen zo dat het ene getal 150% van het andere zal worden. Om welke twee getallen gaat het?
- Alinea 1: Inleiding (naam van je land, ligging, enz.)
- Alinea 2: Klimaat
- Alinea 3: Inwoners
- Alinea 4: Leven en werken
- Alinea 5: recreatie en toerisme
- Alinea 6: slot
In de pauze was het lekker weer en werd en gezellig gespeeld. Mitchel had zijn bestuurbare auto bij zich en een groep leerlingen ging touwtjespringen of voetballen. Gewoon gezellig bijkletsen kon natuurlijk ook.
Er werd ook nog aan het project gewerkt.
De tafels moesten worden opgeruimd. Dit ging snel en goed. Tot slot hebben we nog even gekeken naar de vorderingen van het project. Na het dankgebed kon iedereen om 12.30 uur naar huis.
Volgende week is er geen plusklas. Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten